verum

Alla inlägg under juli 2012

Av Linda Holmberg - 26 juli 2012 13:15

Jag och Patrik for till Korrö där det var folkmusikfestival. Årets höjdpunkt enligt mig. Vi hade fint väder nästan hela tiden och vi gjorde en massa roliga saker.

Fina nyckelharpor :)


 

Molly på rymmen var ett av mina favorituppträdande i år.


   

Medeltida balladdans på logen.


 

På lördagen var jag på en viskurs där vi sjöng olika visor.


 

Färgeriet på korrö. Hela Korrö har typ Bullerby känsla.


Fler byggnader på korrö




Av Linda Holmberg - 16 juli 2012 21:00



















































Det blev en spontantripp till Danmark och tyskland mellan måndagen och onsdagen. Vi var på zoo i Köpenhamn och i en mysig stad som heter Kiel i Tyskland.





           

Vid havet i Danmark, fast man ser Sverige.


   

En tiger på Zoo i Köpenhamn


    

En fin fjäril på Zoo i Köpenhamn.

   

Utsikt  från hotellet i Kiel Tyskland.

Av Linda Holmberg - 13 juli 2012 21:00

 

                                     Tänk vad underbar den svenska sommaren kan vara. 

Av Linda Holmberg - 8 juli 2012 22:30

På söndagen besökte vi ett museum i Landskrona. 

Där var en fin korgutställning där konstnärer från olika länder stälde ut sin alster


 

Min favorit


   

Man kunde se en film om hur denna korgen gjordes


En korg gjord av björkrötter


 

Fika med Patrik och Jessika. Mysigt ställe. Det gick att få kaffe och vispad grädde passade mig utmärkt.



 

På kvällen åkte vi till havet och badade 



Ven

Av Linda Holmberg - 7 juli 2012 21:45

Jag, Jessika, Patrik och Elvis besökte den fina ön Ven under lördagen. Vi hade en trevlig dag även om det regnade en hel del.

Utsikt från kyrkbacken på Ven


 

Elvis orkade inte springa hela tiden när vi cyklade. så vi hyrde en bur på hjul som var som en vagn till cyklen.

 

Kyrkan på Ven


 

Kyrkogård


 

En fin gravsten.



   

Patrik och Jessika






Av Linda Holmberg - 3 juli 2012 21:14

Ikväll tog jag cyklen till Gubbarp eftersom där är ett torp  till salu. Spännande tycker ju jag eftersom min farmors faster bodde i torpet en gång i tiden. 

torpet framifrån


 

ett uthus på andra sidan vägen


   

välkommen in


   

Ena kortsidan och en massa takpannor som borde vara på taket


 

Baksidan. Ganska ful tycker jag. Verandan passar inte riktigt in i miljön.



Vid väggen stod en lie. Den har nog stått där ganska länge med tanke på att gräset var väldigt långt.


   

En fin gammal tunna.


Lite av köket kunde man se om man tittade in genom ett fönster. Gjutgärnsspisen är fin.



 

Att se in i det stora rummet var inte så lätt. Men där var en väldigt fin fotogenlampa. ( Gardinerna liknar de som finns i Gamlahem)


 

Även om trädgården var vildvuxen var den ändå fin och där luktade gott.


   

Adress skylt


 

Som sagt huset är till salu. Ägaren heter Mats och bor i Saxtorp.


 


Tycker att torpet är riktigt fint. 


Presentation


Linda heter jag.
Bor i Verum och är 22 år

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ödhus


Ovido - Quiz & Flashcards