verum

Alla inlägg under juni 2012

Av Linda Holmberg - 22 juni 2012 23:30

I år firade jag midsommar med Robin, Jessika och Patrik. Vi hade några trevliga dagar tillsammans även om vädret  kunde ha varit bättre.'  

Soluppgång ca 04.20 En härlig morgonpromenad med fin fågelsång.


 

Utsikt från Skeingeborg.


Mina fina gäster och Elvis  

Av Linda Holmberg - 17 juni 2012 22:13

Idag fick jag följa med Katrine lyssna på folkmusik i Degeberga. Jag fick även prova på att spela nyckelharpa och lyckan var ju total! 

 

Av Linda Holmberg - 16 juni 2012 22:00





















































Ikväll har jag varit och planterat blommor hos Sara och Josefin. Tycker att det blev fint.  

 

Av Linda Holmberg - 12 juni 2012 21:45

Den 12/6 fyllde min fina Elvis 4 år. Detta firades med tårta och presenter.


Kan du säga varsågod någon gång?


 


Det är kul att öppna presenter  

Av Linda Holmberg - 10 juni 2012 21:30

Den 9 och 10 juni var jag, Jessika och Patrik på  medeltidsdagar i Lund. Alltid lika roligt med medeltidsevenemang tycker jag. Man hittar mycket roligt att köpa som man inte kan köpa överallt. Musiken är härlig, man får se många fina klänningar, känna doften av nybrända mandlar och dansa medeltida dans, se en livs levande gyklare och så är det ju tornerspel också.

Rävspel och kråksång. Ett härligt gäng som spelar medeltida musik på diverse instrument. Bla. Nyckelharpa, vevlira, säckpipa, blockflöjt.


 

Medeltida dans.


   

Gyklaren Arkadia.





En lajvgrupp.


 


Lajvgruppen visade upp sina kläder.


 

Tornerspel (riddare lergök)


 

Marknaden.


 

Mina fynd att ta med till nutid. Tvättnötter, hårt tvål som är schampo, hårkur, och två skivor. Skåpmat skivan kostade en öl och jag tycker att alternativa valutor är spännande så därför köpte jag den.   

Av Linda Holmberg - 6 juni 2012 21:13

Idag var jag på syrenjakt. Eftersom de flesta blommorna har blommat över så var det lite svårt att hitta några. Men det brukar finnas vid ett litet hus på väg mot Farstorp. Och när jag kom dit så stod dörren till huset öppet och jag kunde ju inte låta bli att gå in och titta lite. Troligtvis har någon brytit sig in i huset eftersom låset på dörren var trasigt.

Huset sett från baksidan.





Huset framifrån.


   

Köket var det första rummet man kom in i. Spisen är fin tycker jag.






Inte varje dag man ser röda köksmöbler. Men det är ju lite charmigt.



 


Undra hur länge tiden stått still här?

 



Porslin fanns det en del men jag hittade inte så många bestick. Här åt man kanske med fingrarna :P


 


Vill du ha en kopp te? Kanske lite smaklöst eftersom bäst före datumet var 27/3 1999


 

Soffa och bord i det stora rummet i huset.


 

En blå kanna som jag tyckte var fin.


 

Fler möbler i det stora rummet.


 

Små söta vaser som också var i det stora rummet.


 


Hallen som man kommer in i om man går in från framsidan.


 

Ovanvåningen. Där var bara ett stort rum och ett golv som knarrade läskigt mycket. Där fanns en fin stol.


 

Här kan man sova om man blir trött. Fast det är nog inte så skönt.


 

Me like the byrå.


 

En fin tapet på ovanvåningen.


Jag hittade syrener men blev skrämd av några får på köpet. Dagen avslutades med musik i sommarkväll i Vittsjö där skolorkestern spelade. 

Av Linda Holmberg - 3 juni 2012 21:55

Ikväll var det musik i sommarkväll i Verums kyrka. Och ikväll var det Canticum som sjöng. De var riktigt duktiga och det var väldigt roligt att lyssna på dem.

 

Av Linda Holmberg - 3 juni 2012 20:43







































Gamlahem framifrån


 

Gamlahem från ena kortsidan.






 

När man gick runt torpet och tittade på baksidan såg man att torpet verkligen är i dåligt skick.




Någon som vågar gå ner i källaren? Jag gör det inte.


   

Det fanns gott om gamla bikupor.







Här var dörrarna låsta! Men man kan ju alltid titta in genom fönstrena. Jag tycker att gungstolen är fin.


 

Kunde inte låta bli att fundera på varför där finns en så pass modern gräsklippare där.


 

Titta in genom fösnter är spännande.





 

Ett uthus som fanns vid torpet.


En gång i tiden startade tre bröder en snickerifabrik här och de gjorde möbler

Presentation


Linda heter jag.
Bor i Verum och är 22 år

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ödhus


Ovido - Quiz & Flashcards